Snart är det ”efter sommaren”

Standard
Skulptur

Skulptur vid Vätterstranden Öland

Jag ser tillbaks på sommaren. Vet att augusti är en sommarmånad men… Inser att jag snärjt runt i göranden när körsbären mognade. Missade att från min älskade hästs rygg plocka de läskande röda bären. Istället sprang jag runt och satte upp affischer på DUNS berättande i Gränna. Så här efteråt känns det som ett bra beslut att berätta trots körsbärsförlusten. Vi ger och tar, inte sant!?

Sommarminnen? Ett klart sådant är när Visingsöfärjan krockar med piren i Gränna hamn. Då var jag troll på campingen, trollminglade, för att göra reklam. Oförglömligt när trollet ser färjan köra rakt in i piren. Sådant händer typ inte!!

Nu kör i alla fall hösten igång trots sommarmånaden och jag önskar er alla en god tur genom tiden tills vi hörs igen!

Lämna en kommentar